Monday, January 17, 2011

Siapa yang lebih berani?????

Ronnie Liu tak hormati undang-undang: Noh Omar



SHAH ALAM: Timbalan Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Selangor, Datuk Seri Noh Omar menyifatkan tindakan Exco kerajaan Selangor, Ronnie Liu yang mengarahkan agar larangan orang Islam bekerja di premis menjual arak ditarik balik sebagai tidak menghormati undang-undang.

Menteri Pertanian dan Industri Asas Tani itu berkata, ini kerana larangan yang dikeluarkan Majlis Perbandaran Subang Jaya (MPSJ) tersebut berdasarkan Seksyen 18(2) Enakmen Jenayah Syariah Selangor 1995 dan tidak bertentangan dengan mana-mana undang-undang lain.


(Berita Harian)


P/S:-Kerajaan negeri Selangor yang ditadbir oleh PR telah menjalankan banyak perkara yang baru dalam meneruskan pemerintahan di negeri antara yang TERKAYA dalam Malaysia.

Dan yang baru ni pulak adalah satu cadangan yang SANGAT BAIK bagi mengelakkan Orang ISLAM dan MELAYU terlibat dengan PREMIS MENJUAL ARAK.Tapi Ronnie Liu pulak kecoh.Dia bukan Islam pun.


Tapi cerita lain di sini ialah........


Kenapa negeri Selangor sahaja yang cuba untuk mencegah penglibatan Org ISLAM/MELAYU di tempat yang di ketahui berdosa seperti ini?Kenapa tidak ada negeri lain yang berbuat demikian?


Di Jerantut,antaranya tempat yang ada menjual ARAK adalah PASARAYA TF dan 7-ELEVEN.dan kami pasti masih ramai lagi ORANG MELAYU ISLAM yang bekerja di kedua-dua tempat ini.

Kenapa mereka tidak ditegah bekerja disini?Adakah mereka ini kebal dari dosa?Siapa yang lebih berani dalam hal macam ni?
Mari kita FIKIRKAN!!!!!!

1 comment:

chenerong ular said...

SALAM SAUDARA BLOG TUAN SAYA PAUTKAN DI BLOG SAYA, TQ