Saturday, December 18, 2010

Pertama Kali!!!!!!!

106 pelajar sertai majlis khatam al-Quran
KUANTAN 16 Dis. - Seramai 106 pelajar dari 53 Sekolah Agama Rakyat (SAR) daerah ini menyertai Majlis Khatam al-Quran dan Anugerah Kecemerlangan Ujian Penilaian Kertas Kafa (UPKK) Peringkat Daerah Kuantan 2010, baru-baru ini.

Pengerusi Persatuan SAR Kelas Agama dan Fardu Ain (KAFA), Abdul Ghani Sidek berkata, program itu pertama kali dianjurkan Pejabat Agama Islam Daerah Kuantan dan Persatuan Guru-Guru KAFA.

Menurutnya, program itu mendapat kerjasama ramai pihak seperti Majlis Ugama Islam dan Adat Resam Melayu Pahang (MUIP) dan Jabatan Pelajaran Negeri Pahang (JPNP).

"Walaupun pertama kali dianjurkan tetapi sambutan yang diterima amat baik yang mana 53 daripada 80 sekolah SAR di daerah ini menyertainya," katanya ketika berucap pada majlis tersebut.

Abdul Ghani berkata, ibu bapa mengamanahkan kepada guru SAR untuk memastikan anak mereka yang berumur tujuh hingga 12 tahun khatam al-Quran atau sekurang-kurangnya boleh membacanya dengan baik.

(Baca di sini)

P/S:-Inilah dia satu kejayaan kepada Kerajaan Negeri Pahang,diketuai oleh UMNO dan BN. Setelah lebih kurang 57 tahun merdeka akhirnya mereka berjaya melaksanakan Program seumpama ini buat PERTAMA KALINYA.

Tahniah UMNO kerana berjaya buat PERTAMA KALINYA melaksanakan ALIFnya(dari ALIF,BA,TA) iaitu AGAMA.Tahniah sekali lagi!

No comments: