Tuesday, January 5, 2010

Tak tahu mana satu yg betul!

Jangan terpengaruh dengan orang luar


BANDAR BARU –: Penduduk di Perumahan Awam Kos Rendah (PAKR) 410 dekat sini dinasihatkan supaya tidak mudah terpedaya dengan tipu helah sesetengah pihak yang mendakwa kerajaan negeri mahu mengambil alih tanah di kawasan berkenaan untuk tujuan pembangunan pada masa akan datang.

:Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Damak, Datuk Lau Lee berkata, banyak aduan diterima di pejabatnya dari penduduk di sini, yang tidak berpuas hati dengan kehadiran pihak yang mendakwa kerajaan negeri mahu mengambil alih tanah penempatan mereka.:

Menurutnya, dakwaan itu adalah salah sebaliknya pihak swasta yang berminat untuk mendapatkan tanah di kawasan perumahan berkenaan untuk projek mereka.:

“PAKR 410 adalah perumahan mampu milik kos rendah oleh kerajaan negeri terbesar di daerah ini, dan dan ini projek terakhir yang membolehkan pembeli berurusan secara terus dengan kerajaan tanpa melalui bank.

“Pihak swasta yang berminat mendapatkan tanah kawasan perumahan berkenaan menawarkan penduduk dengan pelbagai janji dan juga akan menggantikan penduduk ke suatu lokasi penempatan lain jika mereka bersetuju,” katanya ketika ditemui Sinar Harian.

Menurutnya, ia hanyalah projek pihak swasta yang dilakukan adalah atas dasar perniagaan, berharap penduduk dapat berfikir secara mendalam dan serius terhadap apa yang ditawarkan.

“Jika penduduk berminat dengan apa yang ditawarkan, itu adalah hak mereka dan membuat perbincangan serta muafakat untuk mengatasi masalah yang berlaku dengan baik.

Beliau berkata, terdapat banyak aduan penduduk sendiri datang mengadu kepadanya dengan beranggapan mereka akan berhadapan kesusahan apabila kerajaan negeri ingin memindahkan lokasi penempatan mereka.

Menurutnya, isu yang wujud itu adalah tidak berasas dan tiada kaitan dengan kerajaan negeri, ianya hanya bermotifkan perniagaan memandangkan lokasi berkenaan mempunyai potensi yang baik.

“Saya tidak boleh menghalang kerana semuanya atas budi bicara penduduk, namun saya amat mengharapkan agar setiap keputusan yang mahu diambil hendaklah dilakukan secara muafakat, supaya segala masalah dan kesulitan dapat dielakkan dan tiada masalah berbangkit kelak,” katanya.


Kami kata:-Perkara ni dah dengar lama dah.sebelum ni cuma dianggap KHABAR2 ANGIN je.Tapi kalau dah boleh kata sampai hari2 datang,org pun NAIK ANGIN! Gitulah nasib org MELAYU di Jerantut ni.YB Damak bukan orang MELAYU,dalam DUN pun jarang cakap pasal orang MELAYU Jerantut.ADUN MELAYU lain nampak gayanya buat2 tak tahu je!Kenapa agaknya?Takkan PEMIMPIN GAGAH dah tak berani nak bercakap?Ke dah kena suap.Tanah yang cantik depan CIMB Jerantut pun lepas ke tangan orang lain,ini pulak tanah tak berapa nampak!Mungkin PROJEK SILANG kut?

Diambil dari http://n9tahan.blogspot.com/

No comments: