Tuesday, March 27, 2012

Masalah di Jerantut???????

Jerantut daerah ku......


Assalamualaikum.

Banyak cerita dalam berita yang mengejutkan kebelakangan ini.Budak kena culik,lepas tu dibunuh dengan kejam.(Al-Fatihah kepada Almarhum)Budak perempuan yang dikatakan diculik,rupa-rupanya ikut member dia.

Lepas tu cerita menteri letak jawatan pun ada.Padahal tarikh yang diumumkan itu memang dia dah habis tempoh sebagai SENATOR pun!Sudah berapa ramai kena tipu! Hehehehehehe.......

Itu pun nak pusing juga.Bagai sangat pengorbanan dia katanya.Bukan ada kesan besar mana pun kalau di kaji secara lanjut.Tapi nak buat macam mana,orang MELAYU kan SEMAKIN LAYU.........

Tapi Jerantut pun ada cerita juga minggu ni.Siap keluar Sinar Harian bagai.

Ala....cerita MDJ hampir di sita te lah.Dulu pernah juga ada Majlis Daerah yang di sita.Lagi BESAR punya kes.

Dengar cerita,bermacam versi ada.Nanti lah kita cari slow-slow.Lelama esok dapat lah cerita penuh.

Setakat Mengurus pasal Rumah Rehat pun GAGAL,ini pulak nak terus perintah NEGARA.

Lepas tu esok bagi pulak urus FELDA cara suka MAK,AYAH dia.MAS yang sikit punya besar pun boleh rugi,inikan pulak FELDA.

Tapi,apa-apa hal pun TAHNIAH lah kepada PENEROKA atas apa yang akan berlaku.PILIHAN di tangan anda.Buatlah keputusan dengan sebijaknya.

Kalau rasa nak ambik duit sekarang bagilah.Mana tau jadi macam FELDA Lyndon B Johnson hari tu.Dapat nama je JUTAWAN tu weh!

(Sumber dari N9 Tahan)

No comments: