Thursday, May 5, 2011

Tidak bersenjata??????

Osama tidak bersenjata - White House


Media dan penduduk tempatan berkumpul di luar rumah agam di bandar Abbottabad yang menjadi tempat persembunyian Osama selepas serangan tentera AS di rumah itu pada Isnin lalu. – AFP


WASHINGTON 4 Mei – Amerika Syarikat (AS) mendedahkan bahawa Osama bin Laden tidak bersenjata tetapi ‘memberi tentangan’ ketika komando tentera laut AS menembak mati pemimpin al-Qaeda itu.

White House, semalam memberi keterangan paling lengkap setakat ini mengenai serangan nekad di Pakistan pada awal Isnin lalu yang membunuh dalang serangan 11 September 2011.

Namun, pegawai AS tidak memberi penjelasan meyakinkan tentang mengapa Osama ditembak mati dan tidak ditangkap memandangkan dia tidak bersenjata, memarakkan spekulasi bahawa pasukan elit SEAL tentera laut AS telah diarah untuk menjalankan misi membunuh.

“Di dalam bilik bersama-sama Osama, seorang wanita iaitu isterinya menerpa ke arah seorang komando AS lalu ditembak di kaki tetapi tidak dibunuh.

“Osama kemudian ditembak mati, dia tidak bersenjata,” kata jurucakap White House, Jay Carney.

Apabila diasak oleh pemberita, Carney berkata, terdapat tentangan yang cukup kuat dan ‘pertempuran bersenjata yang sengit’.

(baca di sini)

P/S:-Kami bukanlah menyokong sangat keganasan atau pun kacau bilau ni.Tapi mengikut cerita dalam paper pada hari ni,nampak sangatlah yang Amerika ni ZALIM dan CELAKA!

Sehinggakan orang yang tidak bersenjata pun ditembak mati.Jadi di mana keadilan atau hak kemanusiaan yang biasa diperjuangkan oleh Amerika LAKNAT ini?

Yang bertambah hairannya,ada PEMIMPIN NEGARA ISLAM yang beberapa hari lepas MENYOKONG dan MENGUCAPKAN LEGA akibat kematian Osama ni.Dah lah dia tu ISLAM,ORANG PAHANG pulak tu!Buat malu kaum-kerabat je.

Agak-agaknya kenapa BELIAU sangat suka menyokong tindakan USA dan sekutunya??????Tidak Islamkah dia??????

No comments: