Friday, August 27, 2010

Recycle......

Kimma becomes Umno associate member

KUALA LUMPUR: The Malaysian Indian Muslim Congress (Kimma) is now an associate member of Umno, with observer status at the party's general assembly, Prime Minister Datuk Seri Najib Tun Razak said.

He said Kimma would not interfere in the operations of Umno but will strengthen the party and the Barisan Nasional coalition.

Najib was speaking at a press conference after the Umno supreme council meeting here Friday.

BERITA LANJUT DISINI

P/S:-Dulu KIMMA ni pernah bersama dengan PAS dan S46 diawal tahun 1990-an.Itu semasa dalam APU(Angkatan Perpaduan Ummah).Semasa itulah PAS menang besar di Kelantan.

Sekarang ni KIMMA mungkin dah letih bersama dengan PEMBANGKANG,jadi dia pun tukar ANGIN lalu mohon masuk BN.Tapi akhirnya setelah beberapa kali permohonan dibuat,mereka akhirnya diterima sebagai ANGGOTA BERSEPADU dalam UMNO.Maknanya mereka bukanlah Parti komponen cuma ahli BERSEPADU aje.

Satu lagi,berita ini adalah mungkin 'Blessing In Disguise'.Nampaknya UMNO kini mesti mencari lebih ramai ahli dan penyokong bagi menghadapi PRU yang akan datang.Bukan ke ini bermaksud yang ahli UMNO semakin berkurang,jadi cukuplah KIMMA sebagai AHLI BERSEPADU sahaja.

Mungkinkah mereka ini mengidamkan kerusi atau lebih mudah menjadi CALON dalam PRU yang akan datang?Jadi makin susahlah BN untuk memberikan atau membahagikan kerusi dalam PRU tersebut.Moga ini bukanlah masalah kepada PENGERUSI BN dan PM yang terakhir dari BN tu nanti!

No comments: