Wednesday, July 21, 2010

Tutup!!!!!

3 kes profil tinggi babit menteri, MB ditutup: SPRM

KUALA LUMPUR: Sebanyak tiga kes berprofil tinggi yang disiasat Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) membabitkan Menteri dan Menteri Besar ditutup ekoran tiada bukti kukuh yang menyokong kes terbabit.

Pengerusi Panel Penilaian Operasi SPRM, Tan Sri Hadenan Jalil, berkata kes berkenaan adalah pemberian rasuah membabitkan kereta jenis Alphard kepada Isteri Menteri Kesihatan, Datuk Seri Liow Tiong Lai dan penerimaan RM10 juta oleh bekas Menteri Pengangkutan, Datuk Seri Ong Tee Keat berhubung skandal PKFZ.

"Satu lagi membabitkan Menteri Besar Selangor, Tan Sri Khalid Ibrahim berhubung siasatan jamuan hari raya pada 2008," katanya pada sidang akhbar di sini, sebentar tadi.


P/S:-Berita ini menunjukkan terdapat keraguan dalam KES-KES yang melibatkan orang-orang BESAR dan BERKUASA dalam setiap siasatan SPRM atau mungkin Badan Berkuasa yang lain.Ini baru yang disiasat oleh SPRM,macam mana pulak agaknya kes yang disiasat oleh pihak PDRM,KASTAM,IMIGRESEN dan lain-lain lagi?Mesti ada juga keraguan yang timbul dalam menjalankan siasatan.Jadi Pihak berwajib jangan ambik ringan hal ini.Ambik tindakan tak kira siapa yang buat!Jangan jadi takut!

No comments: