Saturday, October 3, 2009

DADAH...MUNGKINKAH SUATU HARI NANTI MASYARAKAT AKAN ANDAIKAN PEMUDA UMNO DAN DADAH SEPERTI TAHI DENGAN KENTUT?


2 pemimpin pemuda UMNO diberkas terlibat dadah inilah diantara tajuk yang sempat saya tengok dalam malaysiakini.com petang tadi.Berita ini bertarikh 29 sept 2009.Kes ini berlaku di Kampung Tengah,kijal kemaman. Kita tidak berapa pelik sekiranya yang terlibat dikalangan orang awam atau pemuda-pemuda kampung sahaja. Tetapi kali ini yang terlibat dengan najis dadah ialah pemimpin pemuda Umno diperingkat bahagian.

Sudah tentunya mereka ini dipilih menerajui pemuda umno bahagian adalah untuk memimpin pemuda-pemuda diperingkat cawangan supaya menjadi pelapis kepada perjuangan mereka yang sekarang umno kalau diibaratkan orang sakit hanya tinggal kulit dan tulang sahaja.Tapi apakan daya harapkan pagar, pagar makan padi.

Sebenarnya kes dadah yang melibatkan pemuda umno bahagian bukan ini kali pertama.Pada bulan April tahun 2009 di Grik Perak. 4 orang ahli UMNO bahagian Grik telah ditangkap oleh polis Thailand di Betong kerana mengedar pil Ecstacy. 2 orang daripadanya adalah Ajk Pemuda UMNO bahagian Grik. Ketua UMNO bahagian Grik DS Tajol Rosli Ghazali dan ketua penerangannya telah pergi ke Betong dengan membawa wang sebanyak RM60.000.00 untuk menjamin mereka.

Ini bermakna kepada ibu bapa yang sayangkan masa depan anak-anak mereka sila nasihatkan kepada anak-anak supaya jauhi dari pemuda UMNO.Sekarang kerajaan telah mengisytiharkan bahawa dadah adalah musuh negara nombor satu, tak lama lagi mungkin pula disebut musuh negara nombor satu ialah umno.

No comments: