Monday, March 21, 2011

Cerita kurang panas....

Harga ayam kembali normal April: Noh
KUALA LUMPUR: Menteri Pertanian dan Industri Asas Tani, Datuk Seri Noh Omar hari ini memberi jaminan harga ayam yang naik mendadak sehingga menjangkau purata RM8.20 sekilogram sekarang akan kembali normal menjelang April ini.

Beliau berkata kenaikan harga sekarang disebabkan antara lainnya oleh kekurangan bekalan yang jarang berlaku pada bulan Mac kerana selalunya permintaan pada bulan berkenaan adalah rendah.

"Tapi tahun ini kemungkinan kerana cuti sekolah dan kenduri kahwin yang banyak, permintaannya naik mendadak," katanya kepada pemberita di sini hari ini.

Noh berkata harga ayam di Malaysia masih lagi rendah berbanding negara jiran. Katanya faktor cuaca yang tidak menentu juga menyumbang kepada kenaikan harga makanan itu, di mana ianya menyebabkan penternak lebih berhati-hati untuk menambah bekalan.


Cerita lanjut DI SINI

P/S:-Hari ni berita tentang pertuduhan Anwar Ibrahim terlibat dalam skandal VIDEO LUCAH di SPA hangat diperkatakan.Ada yang tuduh Anwar,Anwar kata bukan.Macam-macam betul berita hari ni.Tapi ada kaitan LANGSUNG ke dengan kita?Lantak dialah!

Tapi dalam tidak sedar,ada berita yang lebih KENA pada RAKYAT!Berita di atas adalah kurang mendapat perhatian kerana ianya bukanlah berita yang disensasikan dalam media massa atau media cetak.Kenapa agaknya?

Mungkin kerana ia lambang kegagalan KERAJAAN dalam menangani isu kenaikan harga barang.Jadi ianya cuba didiamkan!Justeru itu,apa yang berlaku?

Rakyat lebih melihat kes Anwar yang dituduh buat jahat untuk kesekian kalinya!Dah macam makan nasi pulak!Hari-hari ada cerita.

Jadi adakah RAKYAT dan PENGUNDI di Malaysia ini akan terus berfikir begini?

BIJAKKAH RAKYAT MALAYSIA?????????

No comments: