Monday, January 25, 2010

Ye ke ni??????

Kerajaan tidak bincang hapus Cola

KOTA BHARU - Isu penghapusan Elaun Sara Hidup (Cola) yang dinikmati penjawat awam sekarang tidak pernah dibincangkan kerajaan, kata Timbalan Menteri Kewangan, Senator Datuk Dr Awang Adek Hussin semalam.

Menurutnya, isu itu sengaja ditimbulkan pihak tertentu yang berkepentingan untuk menimbulkan keresahan rakyat di samping menimbulkan keraguan terhadap keupayaan kerajaan menangani kesan kemelesatan ekonomi dunia.

“Isu Cola ini sebenarnya tak ada, tetapi diada-adakan oleh pembangkang untuk menunjukkan kepada umum bahawa kerajaan tidak prihatin terhadap nasib penjawat awam dalam menangani isu kegawatan ekonomi yang dialami negara sekarang,” katanya kepada pemberita selepas merasmikan pembukaan cawangan Bank Simpanan Nasional di Taman Bendahara, Pengkalan Chepa dekat sini, semalam.

Awang Adek berkata, apa yang penting rakyat jangan terpengaruh dengan khabar angin oleh pembangkang yang cuba mencari keuntungan daripada modal politik murahan mereka.

Baru-baru ini isu penghapusan Cola dibangkit dalam blog selain disebarkan menerusi khidmat pesanan ringkas (SMS), kononnya sebagai langkah penjimatan, memaksa Jabatan Perkhidmatan Awam mengeluarkan kenyataan menafikan perkara itu.

Kami kata:Iye ke ni Datuk?Kami ni bukan apa.Dah banyak kali kes macam ni jadi kat Malaysia ni.Maklumlah kan,MALAYSIA BOLEH!Dulu masa kecoh minyak nak naik,KERAjaan nafi jugak.Tup-tup naik.Lepas tu baru-baru ni,kerajaan nafi yang harga gula akan naik,tengok-tengok naik juga.Dulu kata Kadar Elektrik tak naik,alih-alih naik juga.Jadi macam mana agaknya penerimaan rakyat terhadap berita-berita macam ni?Nak percaya bulat-bulat ke Datuk?Jangan banyak kali menipu.Siakap senohong,gelama ikan duri.Bercakap bohong,tambah lagi mencuri! Tak baik tu!!!!!!!

Sumber dari http://n9tahan.blogspot.com/

No comments: