Friday, January 22, 2010

Gila!

PAC siasat keputusan beli tren komuter

KUALA LUMPUR: Jawatankuasa Kira-Kira Wang Negara (PAC) dimaklumkan Kementerian Pengangkutan sudah membatalkan cadangan pembelian lapan tren Diesel Multiple Unit (DMU) dari Sepanyol pada Disember tahun lalu.

Pengerusi PAC, Datuk Seri Azmi Khalid, berkata disebabkan Kementerian Pengangkutan sudah membuat keputusan membatalkan cadangan itu, siasatan dilakukan selepas ini akan menjurus kepada bagaimana keputusan itu dibuat.

“Ketua Setiausaha Kementerian Pengangkutan, Datuk Long See Wooi, memaklumkan kepada PAC yang kementerian sudah membatalkan cadangan pembelian tren DMU bulan lalu.

“Ada rasionalnya (pembatalan), tetapi saya tidak boleh dedahkan. Ada banyak maklumat yang kita minta mereka berikan lagi. Sama ada keputusan itu dibuat akibat isu itu dibangkitkan di Parlimen atau sebab lain, kita tidak pasti,” katanya selepas mempengerusikan mesyuarat PAC di Bangunan Parlimen, semalam.

Kontroversi pembelian tren DMU tercetus apabila beberapa Ahli Parlimen yang berbahas di Parlimen Disember lalu meminta Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM), menyiasat cara pembelian tren komuter berkenaan didakwa sebagai pelik.

Kami kata:-ini memang perkara yang mengejutkan.Kita tau je dah nak batal pembelian.Kalau tak,memang beli punya.KERAjaan ni tak pikir ke.Masa sekarang ni rakyat tengah susah.Keadaan belum stabil.Tapi nampaknya kerajaan semacam tak mengerti kesusahan dan kesempitan RAKYAT.ikut deme je nak beli ke tak.Itu dah kena tegur,kalau tak tegur?Bukan rakyat tak mahu kemajuan,tapi tengok masa dan ketika la.jangan main ikut sedap je.Baik duit tu buat kebajikan lain macam kurangkan beban yuran sekolah,kawal harga gula,harga barangan harian lain dan macam-macam lagi.dulu KERAjaan pernah cerita tentang UBAH GAYA HIDUP ANDA,tapi deme tak bagi tauladan yang baik.Kami kata UBAH KERAJAAN ANDA!

Dipetik dari :-http://n9tahan.blogspot.com/

No comments: